ICA Banken
Tjänster
3,2
Kundbemötande
3,0
Avgifter
3,1
Teknik
3,1
Rekommenderas
2,8
Snittbetyg (154 betyg)
3,05
Bolåneräntor
Ansök om bolånAktuella räntor (Uppdaterat 2018-11-07)
- Rörlig 3 mån - 1,49%
- 1 år - 1,49%
- 2 år - 1,69%
- 3 år - 1,89%
- 5 år - 2,31%
- 10 år - 3,24%
Grundinformation
- www.icabanken.se
- icabanken@ica.se
- Privat: 033-47 47 90
- Privat: 08:00-20.00
- Företag:
- Företag:
- Huvudkontor: Stockholm
- Clearingnr.: 9270-9279
- Org.nr: 516401-0190
Kringtjänster/teknik
- Swish
- Förenklad inloggning
- BankID
- Mobilt BankID
-
Mobil webbsida
-
Responsiv webb
-
Responsiv bank
- Smartbudget
Om ICA Banken
Ica Banken är en fullsortimentsbank som erbjuder olika bankkort, lönekonto, bolån, lån utan säkerhet, sparande i fonder och aktier, IPS och försäkringar.
Christoffer S (2018-06-26)
Valde att byta bolån från en stor och erkänd bank på Svenska bolånemarknaden till Ica-Banken, främst på grund av fördelaktig ränta. Ställda flertalet frågor i samband med bankbytet om jag skulle få behålla min ränterabatt efter om det endast var en lockränta. Jag fick alltid lugnande svar att så länge inget radikalt ändras i min privatekonomi, så skulle min ränterabatt bestå. Nu är det dags för omförhandling och Ica-Banken håller inte sitt löfte alls. Jag kommer att få försämra rabatten med 15 punkter helt utan anledning. Trodde att ICA som är stort och erkänt varumärke var något att lita på. Jag ville tala med någon ansvarig, men det gick ej, inte heller kunde jag få tala direkt med en bolånehandläggare, fick bara svaret att kundtjänstmedarbetaren redan talat med handläggare och att de ej gör något mer. Jag avråder från att byta till Ica-Banken. Oseriös aktör på bolånemarknaden!!!!
Joakim I (2018-02-26)
Har nu bytt helt och hållet till Ica banken och allt funkar som det ska, kundservice direkt i appen, hyggliga räntor, smart kopplat till Ica Handla appen och butiker, funkar som vilken bank som helst och krånglar inte med service helatiden som min tidigare bank gjorde minst en gång i veckan som blev rätt drygt efter ett tag, tack vare fanns Ica banken som support då. Enda nackdelen är trådlös betalningen Apple Pay som inte finns än tyvärr.
Anton K (2017-11-28)
Hört massor av bra med Ica banken men ansökte om lånelöfte och fick det, vann budgivning. Får grönt ljus att skriva kontrakt så då gör jag det. Nu när det är dags att lägga upp bolånet så blir min kontakt dryg och känns som de försvårar min process till lägenhet. Känns inte alls bra längre och ångrar mitt val av bank
Ingalill W (2017-09-04)
Kundservice för lång väntetid
Jon H (2017-08-18)
Varit trogen ICAbanken kund under en längre tid men blir mer och mer less på deras väldigt långa kötider, vilket med tanke på att dom inte har något kontor borde vara prio att få ner. Deras konstant ökade utgifter, väldigt dålig kundservice när man väl har varit kund hos dom ett bra tag. Eller varför inte stenålderns metoden av att verifera bankID med att först behöva vänta på ett kuvert som måste hämtas ut hos ett ombud, vilket tar 3-4 dagar att få. Sen måste man då givetvis ta sig tid att hämta detta kuvert. När i stort set alla andra banker verifierar bankID direkt. Detta kanske låter lite löjligt, men det är många sånna här små grejer som till slut gör en less på dom som bank. Så fort mitt lån rinner ut kommer jag vända dom ryggen och aldrig kolla tillbaka. Kan inte rekommendera dom på några fronter längre, tråkigt, då dom var väldigt bra en gång i tiden.
Christoffer H (2017-08-17)
Har tagit 2 lån hos ICA banken, och betalat under 5 års tid och varit väldigt nöjd, ringde idag och frågade om jag kunde pausa 1 månad då jag har varit föräldraledig och sambon sjukskriven, sa att jag kunde köra dubbeldragning nästa månad men det blev till svar ett tvär nej det går inte! samt sämst kundbemötande av en tråkig röst. Försöka amortera bort lånet fortast möjligt och aldrig igen ta ett lån hos ICA banken!! EJ ATT REKOMMENDERA
Mi D (2017-08-05)
Vid bouppteckning är de kunniga, tillmötesgående vilket är viktigt när pengar är inblandad för de efterlevande & konflikt som kan uppstå vid detta ämne.
Adrian B (2017-08-04)
De intresserade sig för mig och min fru och såg oss inte bara som siffror. Snabbt trevligt bemötande med en vokabulär som passade vår generation fint. Vi är stolta flitiga 80-talister. Vad som mest imponerar är det snabba beslutet vi fick, 2 dagar så var allt klart. Vilket kan inte jämföras med andra banker vi varit i kontakt med. (läs månader). Vi har letat bank nu ett tag och vi landar på ICA banken med leenden.
Tom K (2017-06-29)
Varför skicka ut ett nytt kort - betalkort - som personligen måste hämtas på postens kontor? Det är svårt om man är rörelsehindrat, gammal och dement. Totalt inflexibla och ovilliga att hjälpa till trots fullmakt. Andra banker skickar ut till brevlådan och koden genom separat hemförsändelse.
Per-Åke A (2017-06-16)
Jag har under den senaste veckan försökt få e-postbesked om hur man hanterar deras metoder att digitalt betala fakturor. Men de ger bara undvikande svar och hänvisar till ett telefonnummer som inte är aktuellt. Det är nämligen så att jag snart som hundraåring har svårt att höra vad som sägs i telefon. Dessutom pratar de som svarar allt för fort och deras vokabulär passar inte min ålder. ICA-banken har verkligen anledning att se över sin personservise. Per-Åke.