Handelsbanken
Tjänster
3,5
Kundbemötande
3,4
Avgifter
3,0
Teknik
3,5
Rekommenderas
3,1
Snittbetyg (251 betyg)
3,30
Bolåneräntor
Aktuella räntor (Uppdaterat 2021-03-01)
- Rörlig 3 mån - 2,34%
- 1 år - 1,79%
- 2 år - 1,74%
- 3 år - 1,64%
- 5 år - 1,68%
- 10 år - 2,27%
Grundinformation
- www.handelsbanken.se
- Kontaktformulär
- Privat: 0771-77 88 99
- Privat: 00:00-24:00
- Företag: 0771-23 40 00
- Företag: 00:00-24:00
- Huvudkontor: Stockholm
- Clearingnr.: 6000-6999
- Org.nr: 556053-0841
Kringtjänster/teknik
- Swish
- Förenklad inloggning
- BankID
- Mobilt BankID
-
Mobil webbsida
-
Responsiv webb
-
Responsiv bank
- Smartbudget
Om Handelsbanken
Svenska Handelsbanken är en universalbank med komplett utbud av finansiella tjänster för såväl företag som privatpersoner; traditionella företagstjänster, investment banking, trading, finansiering, placering inom aktie- och räntemarknad samt personförsäkring.
Anders A (2018-09-06)
Så länge du sköter dina bankärende själv så funkar Handelsbanken bra. Men när du är i behov av personlig service så är dom riktigt dåliga. Dom svarar inte på mail, dom svarar inte på samtal. Skulle du någon gång komma fram så är där ingen som kan hjälpa dig. Vi kommer byta bank!
Per-Anders L (2018-05-27)
Mycket bra kundtjänst och bra fungerande hemsida.Bra pensions försäkringar och kapitalförsäkringar. Mycket nöjd kund.
Joakim B (2018-03-21)
Kundtjänsten outstanding! Har alltid fått kanonbra hjälp oavsett problem. Även mycket bra lokalkontor med trevligt bemötande. Bra och ok tjänster som fungerar, ok räntor på bolån även om man tycker att man borde kunna få ännu lägre i nuvarande ränteläge.
Felix Ö (2018-02-19)
Folk kommer alltid in på sånna här sidor när det inte funkar för dom, så tänkte att jag skulle vända på det och lämna ett bra omdöme. Support har alltid varit underbar, väldigt trevliga och professionella. Känns som en väldigt seriös bank som följer dess namn. Så mycket bättre än Swedbank.
Jan-Joel S (2018-02-07)
Varit kund hos Handelsbanken i över 25år och aldrig haft något strul eller behöva oroa mig som kund. Alltid toppen bemötande och bra råd. Skulle krävas mycket att får mig att byta bank!
Patrik S (2018-01-16)
Hör inte ens av sig när man ansöker om lån. Ansökte istället hos länsförsäkringar som jag inte ens var kund hos och dem ringde samma dag, 2 dagar senare hade jag fått lånet.
Camilla B (2018-01-09)
Har varit kund hos Handelsbanken Hagfors i över tio år. Internettjänst osv fungerar bra och är lättförståeliga. Kundbemötandet är dock under all kritik. Kommer byta bank och rekommenderar inte Handelsbanken i Hagfors.
David N (2017-12-15)
Försökt avsluta en IPS-försäkring i tre månaders tid nu och flytta den till annan bank. Givetvis kommer de inte göra det innan årskiftet så att de kan dra avgifter för 2018. Suck. Handelsbanken den oärliga banken som alltid kommer försöka låsa dig kvar och ta extra avgifter.
Ewelina T (2017-12-14)
Både jag och min man är kunder hos Handelsbanken sen några år tillbaka. Vi har våran bostadslån där och ville ny bygga nytt. Banken ville inte bevilja lånelöfte på önskade summan trots att vi hade 25 % av lån i kontant och väldigt bra inkomst. Alla andra stora banken tog oss emot med öppna händer och beviljade de lån vi ville. Det som förvånade oss mest var att banken kunde inte motivera sitt beslut på något vettigt sätt. Vi kunde inte heller få ett personligt möte med dem. Nu när vi tänker gå vidare med Danske Bank med byggnadskreditiv är de inte alls bemötande kring den befintliga lånet som vi ha hos dem. De sa rakt av: flytta ditt lån till Danske Bank om de är så bra (det vill vi inte göra under närmaste år då vi har bunden ränta på 80% av lånet ett år till). Vi känner oss besvikna då Handelsbanken ville inte lyssna på oss eller träffa för att kunna diskutera saken. Handläggare som vi fick prata med var ganska okomptetent och lyssnade inte. Mina email med frågor gällande den framtida bygglån samt befintligt bostadslån var obesvarade. Tråkigt då för några år sen var Handelsbanken top 1 även om ränta på bolånet vi fick var något högre än på andra banker.
Sam A (2017-10-30)
Handelsbanken är den sämsta banken man kan tänka sig, de har ingen som helst kundservicekänsla. De tror att de äger sina kunder och behandla de hur dåligt som helst. Har ringt till de och har fått världens otrevligaste samtal. När jag frågade varför jag blir behandlad på detta sätt då får jag svaret "Vi vill inte ha kunder som dig som tar för mycket tid från oss!" bara för att jag började fråga om deras villkor samt ville ha förklaring till saker så som kontanthantering. Usch! sämsta jag har varit med om. Rekommenderar absolut inte denna bank, sätt ner foten och kräv att de ska ge service samt mer för våra pengar som de tjänar miljarder på fast ge inget tillbaka!