Bank Norwegian



Tjänster

2,9

Kundbemötande

2,5

Avgifter

3,6

Teknik

2,7

Rekommenderas

2,8


Snittbetyg (52 betyg)

2,88

Bolåneräntor

Aktuella räntor (Uppdaterat -)


Grundinformation

Kringtjänster/teknik



Kommentarer för Bank Norwegian

  • 4,6

    Mikael N (2017-05-08)

    Jättenöjd med mitt Norwegiankort, men jag sätter in pengar i förväg på kortet för att slippa alla avgifter, ifall man använder krediten så kan det nog bli rätt så dyrt för räntan är ovanligt hög. Ingen årsavgift, man slipper kortavgift vid betalning av resor på Norwegian, och får en procent tillbaka i bonus på alla köp som kan användas vid köp av flygresor. Har även ett sparkonto där som jag är väldigt nöjd med, bland de högsta räntorna. Bra kundservice, och det känns som en väldigt modern och säker bank.

  • 4,6

    Johan A (2016-10-15)

    Jag har bara använt Norwegian bank för kreditkort men det är det bästa kreditkort jag har använt. Bra bonus och inga årsavgifter. Allting har fungerat smärtfritt så är du ute efter ett bra kreditkort så kan jag rekommendera dem.

  • 5,0

    Martentje H (2016-08-11)

    Ett jättebra kort, alltid väl bemött. Verkar ha koll på vad som händer på korten. Min svägerska blev uppringd av banken och de undrade om hon hade handlat på postorder mitt i natten, de tyckte att köpet verkade konstigt. Det var någon som kommit över hennes kortdetaljer och banken stoppade köpet. Det var suveränt gjort. Jag rekommenderar Norwegian bankkort till alla.

  • 5,0

    Anna D (2016-07-11)

    Läste en del negativt om att de är svåra att få kontakt med via email och telefon. Men ringde deras kundservice idag då jag ville fråga om hur en grej i mitt lån ska gå till. Kom fram efter några min och fick svar på det jag undrade.

  • 1,0

    Sofiamalati S (2016-07-04)

    Oseriös bank med skyhög ränta! När jag ville ha slutfakturan för mitt lån ville dom först inte ge ut den utan sa att de bara lämnar ur månadsfakturor. Detta för att de vill få in pengar för att få ut ett högre belopp (inkl. Ränta och amorteringar). Jag fick då "höja rösten" i mailet och krävde att få slutfakturan. Då gav de med sig! Du kan inte ringa dem utan endast mailkontakt har fungerat för mig. Ägaren för Bolaget har sina pengar i ett skatteparadis! Ett avslöjande Som SVT gjorde! Så göd honom inte med mer pengar!

  • 2,6

    Ortwin M (2016-06-30)

    Otrevligt "näbbigt" bemötande av unga snärtor som inte vill hjälpa utan svarar "om det inte passar så låt bli...."

  • 2,4

    Jörgen G (2016-06-23)

    Jag har både Kreditkort och Sparkonto. Det känns lite konstigt att jag inte kan betala kreditkorts fakturan ifrån mitt Sparkonto!. Får betala den ifrån en annan bank. Bökigt!

  • 4,4

    Joakim L (2016-05-29)

    Kundbemötandet är sådär. Men det är inte så konstigt då man aldrig träffar eller kan prata med någon face mot face. Men jag får alltid svar på mail och telefon, och det löste problemen snabbare än Handelsbanken när båda mina kort blev scammade. Kreditkortet är guldvärt för oss som reser mycket. Men man får ju titta nog på fakturorna som vissa slarvar med. (om man läser omdömena här). Lån funkar väl också bra att ta. Jag är helt klart nöjd. Men de kan alltid bli bättre.

  • 2,6

    Tanja K (2016-05-27)

    Jag har haft mitt kort kapat. 15 kortköp har gjorts inan jag upptäckte och spärrade kortet. Trots det kunde de inte stoppa dragning av reserverade belöpp. Utan jag blir tvungen att vänta dragningen inan de kan ta emot reklamation och utreda. Detta kommer att ta 4-6 veckor enligt de själva. Otroligt dåligt. Kommer att avsluta konton så fort jag får reda ut allt.

  • 2,0

    Andreas E (2016-05-22)

    Jag tycker att det är högst oseriöst och barnsligt att Bank Norwegian kommenterar sej själv med betyg 5 i den här spalten så fort det kommit in ett lågt omdöme av äkta kritik. Så jobbar ingen RIKTIG bank! Reds. anm.: Vi kontrollerar alla betyg manuellt och godkänner inte betyg från personer som har samröre med banken.

  • 2,0

    D B (2016-05-18)

    De slutade skicka fakturor till mig (förmodligen pga tekniskt fel i deras kundreskontra), och skickade istället fakturan till tingsrätten! Ja, det är så absurt som det låter.

  • 1,0

    Anders B (2016-04-26)

    Det är helt värdelöst att Norwegian bank inte kan dra hela summan på kreditkortet. De är de ensamma om av alla kortföretag. Man måste varje månad ändra beloppet från 300kr till det som krävs utan att man får en hög minus ränta. Ändra på det snarast!! Jag tycker inte en seriös bank ska försöka lura sina kunder. Anders

  • 1,2

    Ingvar N (2016-04-22)

    blev pålurad ett kreditkort på ett varuhus, säljaren eller någon annan slarvade med min epostadress, med följd att jag inte fick någon faktura. skickade ändå in 300 kr som jag handlat för. dessa 300 kr kostade mig mycket besvär o blev till 810 i slutet. aldrig mer

  • 4,6

    Ingvar E (2016-04-07)

    Fungerar och levererar helt u.a.

  • 2,0

    Sia T (2016-02-04)

    Jag fick en påminnelse på en räkning (gällande mitt lån)... Dem påstod att jag ej hade betalat.. men det hade jag gjort redan den 15.e i månaden... men dem sade att det ej gällde eftersom jag betalade in INNAN jag fick min räkning... den gällde som ytterligare betalning (extra inbetalning)... Okey kanske det... Men är det korrekt.. om man betalar in INNAN man får en räkning.. räknas det då som en extra inbetalning. Jag betalade mitt "förfallna" lån direkt dock..när jag såg att den var "förfallen".. samma dag betalde jag..... men den syntes ej nästa dag på kontot att den var betald (trots bankens.. min banks uttrag) Har bett om ett LITET (typ 30.000kr) uttökat lån (för o betala andra smålån) men blev nekad... trots att jag ALLTID har betalt mina räkningar i tid (utom den sista då-- enligt dem) o jag har inga betalningsanm. o jag har fast inkomst. Jag har ej ngt stort lån hos dem (ca 70.000kr)... så jag förstår ej den avoga inställning till uttökat lån (som ska gå till andra smålån).. Men jag kommer ej fråga om det mer.... det är ett som är säkert. Dessutom tycker jag det är en rätt så DYR bank att låna från.... Varför skryter dem om att man kan låna UPP TILL 500.000 kr (om man ej ens kan uttöka med ett YTTERST LITET belopp...??

  • 5,0

    Kerstin O (2016-01-27)

    Bra bemötande, snabba svar på frågor. Bra att Norwegian har Bank Id. Mycket bra säkerhet och kontroll vid försök till kontokorts-kapning. Mvh Kerstin Mycket nöjd kund

  • 2,0

    Sidney H (2016-01-06)

    Kontaktat dem för att få en slutfaktura på mitt lån då jag lyckats få ner räntekostnaderna hos en annan långivare. De ger mig inbetalningsinfo skriftligt i ett mail, och påstår att de inte kan skapa en faktura för detta. Känns väldigt oseriöst att inte ens kunna ge mig en faktura då det är vad nya långivaren kräver. Dessutom tar det flera dagar innan man får svar från kundtjänst.

  • 5,0

    Hans F (2015-10-13)

    Har alltid haft bra erfarenhet av denna bank

  • 1,2

    Urban O (2015-05-30)

    Tänk på att den reseförsäkring som kortet täcker, gäller endast vid näst intill dödsfall , kraschade med motorcykel , förstörde hela semestern , inte en spänn fick jag.

  • 5,0

    Paul L (2015-05-14)

    Den bästa banken jag har haft och dessutom skickar banken kreditkortet till utlandet.

  • 2,0

    Jana C (2015-04-25)

    Telefonkontakt - en ängels tålamod och gott om tid krävs. Informationen via telefon är undermålig. Intresse att hjälpa kunden ligger bara ett snäpp över nollsträcket. Men att SKRYTA med ett och annat, det är dem bättre på än många andra banker.

  • 1,6

    Eric T (2015-03-18)

    Hutlöst dyr bank. Saknar e-faktura.

  • 2,2

    Clifford H (2015-03-08)

    Eftersom inloggning till mitt konto endast har lyckats en gång sen jag skaffade Ert kort trots massvis med försök, kommer jag att avsluta kontot när jag har utrett kontoställningen.

  • 4,2

    Karl H (2015-02-14)

    Har under 2014-2015 inte haft några problem. Bra med regionspärr på kortet. Jag spärrar alla regioner utan Sverige när jag kommer hem från utlandsresa. Ovanligt bra sparränta.

  • 5,0

    Daniel M (2014-12-23)

    Samröre med banken - Betyg räknas ej med i snittet

    Snabba svar från banken och tydliga. Om de är några problem så har de alltid kunnat svara på dessa frågor.

  • 4,8

    Tina O (2014-11-18)

    Detta är den bästa bank jag haft. Det enda jag saknar är försäkring för lånen. Det borde vara enkelt för dem eftersom de har den försäkringen på sina kreditkort. //En mycket nöjd kund

  • 4,6

    Tomas Å (2014-11-17)

    Ingen årsavgift på kortet, 45 dagars räntefri kredit, ingen uttagsavgift utomlands!! Bara positivt

  • 5,0

    Björn T (2014-08-31)

    Har både kreditkort och sparkonto, mycket smidigt har fått snabb svar från kundservice via mejl, räntan i topp av alla banker.

  • 4,8

    Fredrik W (2014-08-28)

    Har både kreditkort och sparkonto, mycket smidigt har fått snabb svar från kundservice via mejl, saknar enbart möjligheten att flytta bolån hit

  • 2,2

    Martin B (2014-07-07)

    Ingen riktigt bank, snarare bara ett kreditkort och ett sparkonto. Varning dock för kreditkortet, det fungerar inte alltid. Norwegian verkar ha inte ha löst någon säkerhet med vissa bensinbolag. Till exempel kan jag inte tanka för mer än 300 kr på Jet/Ingo trots att kortet har en kredit på 50 tkr.

  • 2,0

    John L (2014-06-19)

    Skitbank. Har försökt föra över pengar till mitt Nordea i två dagar nu . Får bara "Tjänsten är för tillfället inte tillgänglig. Övriga tjänster kan väljas från funktionsmenyn." Jag har ringt till kundtjänst tre gånger. Får inga konkreta svar. Bara att det är något möte med någon som ansvarar för korten. Jag har inget kort svarar jag då och ber dem föra över mina pengar manuellt, det går självklart inte.

  • 2,2

    Göran J (2014-06-12)

    Stora tekniska problem med kreditkort, man har strul med datorn säger man. Vägrar svara på konkreta frågor om vad man menar med dom sammanställda kredituppgifterna, t.ex. kvar att utnyttja 8347 kr (av 10000) samtidigt som det står utnyttjad kredit -220kr? Kan inte lita på att man inte får ett "köp beviljas ej" när man står i kassan.

  • 2,2

    Kim V (2014-03-27)

    Ej acceptabelt att det ska ta flera dagar innan köp på kort syns i transaktionslistan på bankens hemsida. Ej heller acceptabelt med långa väntetider (dagar, ibland mer än en vecka) från att man bett om hjälp via kontaktfunktion tills de svarar

  • 1,4

    Björn L (2014-03-26)

    Fungerar väl okej sålänge man inte behöver kontakta banken.. gjorde så angående en faktura då jag hade fått en ränteavgift på några kronor, detta då det inte framkom på fakturan och genom e-faktura så är det förinställt att minimumbeloppet är det som ligger inlagt. I alla fall så ville inte Bank Norwegian ge åter mina kronor. Som jämförelse hade jag ett liknande problem med OKQ8 Visa genom vilka man också får tillbaka pengar. De återbetalade utan att knota vad jag minns över hundra kronor, kanske flera hundra.

  • 4,8

    Irmeli S (2014-03-26)

    Enkel och smidig låneprocess, allt gick även snabbt. Du fick direkt veta hur mycket du kan låna och en tabell där du kunde se hur mycket månadskostnaden skulle bli med olika alternativ. Du har din egen sida där man loggar in med e-legitimation. Valde även att delvis betala några mindre lån, vilket dem smidigt betalade dagen efter. Kommer nog att testa deras kreditkort framöver, som jag hört mycket gott om. Rekommenderar Norweigan.

Om Bank Norwegian

Bank Norwegian, en internetbank för privatmarknaden, ägs till 20 procent av Norwegian Air Shuttle via Norwegian Finans Holding ASA och har funnits i Norge sedan 2007 och i Sverige sedan 2013.


Bankkort som Bank Norwegian erbjuder


Senaste nytt
  • Nästan hälften av alla svenskar har aldrig bytt bank

    Det skriver SvD i en artikel som publicerades nyligen. Många anser sig vara nöjda med villkoren hos sin nuvarande bank, men flera uppger också att skillnaden mellan bankerna inte är tillräckligt stora och att det verkar krångligt och svårt att byta...

    Läs mer om Nästan hälften av alla svenskar har aldrig bytt bank

  • Unga har dålig koll på sin privatekonomi

    Unga har dålig koll på sin privatekonomi. Det slås fast i två undersökningar som nyligen presenterats av Länsförsäkringar och Finansinspektionen. De ungas okunskap om den egna privatekonomin har ökat de senaste åren. Hälften av alla vuxna klarar...

    Läs mer om Unga har dålig koll på sin privatekonomi

Kunskapsbank
  • Amortering

    Att amortera innebär att man betalar av en skuld. Skulden kan t.ex. vara ett bolån, privatlån, snabblån eller bara ett lån från en vän/familjemedlem. När du amorterar på ditt lån minskar ditt totala lånebelopp hos din lånegivare. Allt eftersom ditt...

    Läs mer om Amortering

  • Basbelopp

    Ett basbelopp är ett fastställt belopp som ändras årligen. Beloppen finns bland annat för att man ska kunna göra beräkningar för olika förmåner och avgifter. Anledningen till att dessa belopp ändras varje år är för att det har avsikten att spegla...

    Läs mer om Basbelopp