Bank Norwegian
Tjänster
2,9
Kundbemötande
2,4
Avgifter
3,7
Teknik
2,7
Rekommenderas
2,8
Snittbetyg (61 betyg)
2,90
Bolåneräntor
Aktuella räntor (Uppdaterat -)
Grundinformation
- www.banknorwegian.se
- post@banknorwegian.se
- Privat: 0770-45 77 66
- Privat: Mån-Fre 10:00-16:00
- Företag:
- Företag:
- Huvudkontor: Fornebu, Norge
- Clearingnr.:
- Org.nr: NO-991455671
Kringtjänster/teknik
- Swish
- Förenklad inloggning
- BankID
- Mobilt BankID
-
Mobil webbsida
-
Responsiv webb
-
Responsiv bank
- Smartbudget
Om Bank Norwegian
Bank Norwegian, en internetbank för privatmarknaden, ägs till 20 procent av Norwegian Air Shuttle via Norwegian Finans Holding ASA och har funnits i Norge sedan 2007 och i Sverige sedan 2013.
Joakim L (2017-12-28)
Handlar allt på deras gratiskort och får ca. 2000/år att köpa biljetter för. Har även blivit skimmad en gång, men de löste problemet. Det är för nuvarande det lönsammaste kreditkortet att ta ut med utomlands. (Om man tar ut mindre än 20.000 SEK/år. Vid ett högre belopp så är Coop bra.) Supporten är en aning seg, och det är ju inte den bästa banken direkt. Men finns inte många bättre alternativ.
Boy S (2017-11-03)
Reward konto rörigt och förvirrande. Dålig rewardsupport. Har plötsligt förlorat alla intjänade cashpoints, plötsligt borta.
Rajko D (2017-08-04)
Norwegian kort har rese försäkring som i praktiken existerar inte. Lurendrejeri på hög nivå.
Carl S (2017-07-24)
Ingen kortavgift och bonuspoäng på inköp är ett plus, MEN - Urdålig och okunnig kundtjänst - Svarar helt uppåt väggarna, ofta på någon slags skandinavska - Det går inte att överföra pengar från annat bankkonto utan man måste göra en betalning till sig själv - Alltför lång tid innan transaktioner bokförs - Svårlästa fakturor med kryptiska formuleringar om vad som är skuld eller tillgodo - Ingen saldokolumn i transaktionslistan gör det svårt att hålla koll på sitt tillgodohavande - En meddelandefunktion på "Mina sidor" som inte lagrar skickade eller erhållna meddelanden - Vid epostsvar återupprepas inte den ställda frågan - Redovisningen av intjänade "CashPoints" svårtydd eftersom den görs i norska kronor - Nedladdning av transaktionslistan till Excel fungerar inte på ett vettigt sätt - Det går inte att visa transaktioner för ett visst datum eller intervall utan endast hela år eller ofakturerade/fakturerade
Mikael N (2017-05-08)
Jättenöjd med mitt Norwegiankort, men jag sätter in pengar i förväg på kortet för att slippa alla avgifter, ifall man använder krediten så kan det nog bli rätt så dyrt för räntan är ovanligt hög. Ingen årsavgift, man slipper kortavgift vid betalning av resor på Norwegian, och får en procent tillbaka i bonus på alla köp som kan användas vid köp av flygresor. Har även ett sparkonto där som jag är väldigt nöjd med, bland de högsta räntorna. Bra kundservice, och det känns som en väldigt modern och säker bank.
Jonas N (2017-04-18)
Du får ägna ungefär en halv dag om du vill komma i kontakt med banken. Usel kundsvervice!
Björn P (2017-03-27)
Avgifterna är bra och bonussystemet. Norwegians sida och tjänsteutbud känns som det är något som gjorts på 80 talet och vid tips från mig som kund på saker de borde förbättra, är svaret att det har ledningen inga planer på att förbättra och slut på diskussion! Att bemöta kunderna med ett "Bra idé, det ska vi titta på!" finns inte i Norwegians tankesätt. Jag skulle inte rekommendera Norwegian på NÅNTING annat än deras låga avgift och om man reser med dem. Riktigt dålig service och dåliga tjänster på banken.
Johan A (2016-10-15)
Jag har bara använt Norwegian bank för kreditkort men det är det bästa kreditkort jag har använt. Bra bonus och inga årsavgifter. Allting har fungerat smärtfritt så är du ute efter ett bra kreditkort så kan jag rekommendera dem.
Martentje H (2016-08-11)
Ett jättebra kort, alltid väl bemött. Verkar ha koll på vad som händer på korten. Min svägerska blev uppringd av banken och de undrade om hon hade handlat på postorder mitt i natten, de tyckte att köpet verkade konstigt. Det var någon som kommit över hennes kortdetaljer och banken stoppade köpet. Det var suveränt gjort. Jag rekommenderar Norwegian bankkort till alla.
Anna D (2016-07-11)
Läste en del negativt om att de är svåra att få kontakt med via email och telefon. Men ringde deras kundservice idag då jag ville fråga om hur en grej i mitt lån ska gå till. Kom fram efter några min och fick svar på det jag undrade.