Avanza
Tjänster
4,4
Kundbemötande
4,5
Avgifter
4,6
Teknik
4,5
Rekommenderas
4,6
Snittbetyg (191 betyg)
4,52
Bolåneräntor
Aktuella räntor (Uppdaterat -)
Grundinformation
- www.avanza.se
- Kontaktformulär inloggat läge
- Privat: 08-562 250 00
- Privat: Mån-tor 08.30-20.00, Fre 08:30-17:30
- Företag:
- Företag:
- Huvudkontor: Stockholm
- Clearingnr.: 9550-9569
- Org.nr: 556664-3531
Kringtjänster/teknik
- Swish
- Förenklad inloggning
- BankID
- Mobilt BankID
-
Mobil webbsida
-
Responsiv webb
-
Responsiv bank
- Smartbudget
Om Avanza
Avanza Bank är en svensk nischbank inom sparande med mer än 400 000 konton. Banken grundades 1999 och tog namnet Avanza år 2001 i samband med en sammanslagning mellan flera olika aktörer.
Amer L (2018-07-14)
Det enda som jag saknar med Avanza är att de inte har bank-/kreditkort och att de inte har lönekonto. Jag vet att det inte är något de strävar efter men det är något jag ändå skulle vilja se. Dessutom saknas t.ex. månadssparande i aktier/möjlighet att köpa aktieandelar. Annars en väldigt bra nätmäklare som är enkelt och smidigt att använda.
Denniz Z (2018-06-03)
Jag är kund på både Avanza och Nordnet. Avanzas plattform slår Nordnets med hästlängder. Även den nya Nordnetplattformen har inge en chans som den ser ut just nu. Det negativa med Avanza (som är bättre hos Nordnet) är: 1) Avanza har betydligt sämre utbud. Nordnet har mycket mer att investera i. 2) Avanza är dyrare för mig. Nordnet erbjuder UA-medlemmar ett courtage på 0,10% ! Detta är fantastiskt för alla unga människor som vill slänga sig ut i investerardjungeln. Jag har därför min primära portfölj på Nordnet. Men jag använder Avanza dagligen. När jag tittar på aktier, index, ETF:er, stockholmsbörsen, världsbörserna överlag, så använder jag alltid Avanza. Jag har skrivit till Avanza support flertalet gånger och de ger mycket snabb och bra respons. Tyvärr ville de ej matcha Nordnets courtage när jag skrev och frågade om detta.
Carl C (2017-10-11)
Tekniskt mycket bra. En totalsite med allt innehåll man kan behöva. Courtage klasserna däremot är tjyv och rackarspel. Jag blir inlåst i min courtageklass, om jag gör en större affär vilket händer någon gång i månaden ställer jag om courtage klass. Sedan måste jag vänta tills en månad har gått tills jag kan börja handla på normalare nivå igen. Mycket obegåvat system, men jag antar att detta är vad Avanza drar in sina pengar på. Känns bara så omodernt och kundfientligt.
Henrik K (2017-10-04)
Mycket är bra, men de är bilhandlare när det kommer till courtage och hur det hanteras. Väldigt långsamma med fondköp. Dessutom måste man gång på gång be dem ändra NAV-kurs vid fondköp då de sätter en annan kurs än handelsdagen.
Sebastian E (2017-09-19)
Har varit kund hos Avanza under många år och deras bemötande och tjänster har alltid varit mycket bra. Har även provat Nordnet för mina aktieaffärer men var inte riktigt lika nöjd med deras plattform.
Per-Martin S (2017-05-11)
Avanza har hängt med i teknikutvecklingen. Smidiga lösningar och låga kostnader. Man känner sig välkommen. Hoppas på att de slår sig in på bolånemarknaden snart!
Mikael N (2017-05-08)
Avanza och Nordnet erbjuder ungefär samma tjänster till samma priser, men tekniskt sett är Avanza helt överlägsen, till och med som mobilapp fungerar den superbra. Sedan en kort tid tillbaka erbjuder Nordea mycket lägre courtage vid mindre ordrar även om deras tjänst är rätt så primitiv och buggig och de inte alls har samma enorma utbud av fonder som Avanza och Nordnet.
Kjell H (2016-10-12)
Mycket bra bank för både fonder aktier och sparande. Lätt att hålla koll på mina värdepapper .
Mattias K (2016-09-16)
Skulle gärna se ett Avanza betalkort/kreditkort, lönekonto, betaltjänst och ett bolån för att kunna välja att göra allt via Avanza.
Tim D (2016-08-24)
Avanza har alltid visat ett stort intresse för mig som kund och har därför alltid haft ett gott bemötande gentemot mig. Deras sida är bra och enkelt utförmad vilket gör den lätt att förstå sig på och använda. Det som för mig gör Avanza till min absoluta favorit bank är deras generösa avgifter.