Forex Bank



Tjänster

2,7

Kundbemötande

3,0

Avgifter

3,8

Teknik

2,7

Rekommenderas

2,8


Snittbetyg (61 betyg)

3,01

Bolåneräntor

Aktuella räntor (Uppdaterat -)


Grundinformation

  • www.forex.se
  • info@forex.se
  • Privat: 0771-22 22 21
  • Privat: Mån-fre 08:00-20:00
  • Företag:
  • Företag:
  • Huvudkontor: Stockholm
  • Clearingnr.: 9400-9449
  • Org.nr: 516406-0104

Kringtjänster/teknik



Kommentarer för Forex Bank

  • 3,4

    Linda H (2017-01-27)

    Stora minus är att de inte har Bankid eller swish, man känner sig om andra klassens medborgare. När man säger att man inte har bankid möts man av förvåning

  • 3,4

    Max A (2017-01-26)

    Testade Forex bank just för min gamla bank (Swedbank) strulade så mycket. Jag gillar egentligen Forex bank, de har bra kundbemötande och gott om bankkontor med bra öppettider MEN! Ingen swisch, inget bankid och det som fick bägaren att rinna över var att de inte ens kunde ordna en utlandsbetalning. Ert samarbete med Western Union påtalade jag, gäller enbart mellan privatpersoner... Så nu tackar jag för denna tiden, det har varit trevligt men ni saknar för mycket av storbankerna. Nu blir det Danske Bank istället!

  • 3,0

    Karl E (2017-01-09)

    Forex internetbank har funktioner som slutar att fungera.  Vanligtvis anger banker både transaktionsdatum och bokföringsdatum i kontohistoriken, men Forex anger endast bokföringsdatum. Det finns inget IBAN/SWIFT och BIC för internationella överföringar. 

  • 1,4

    Jon S (2016-10-27)

    Krånglig internetbank där man måste fylla i 3 fält för att logga in med sammanlagt 20 siffror vilka man måste knappa in manuellt. Min inloggning slutade fungera och det tog 2 dagar för supporten att komma fram till att jag måste byta koddosa. Koddosa påstod supporten att man kunde få i närmaste Forexbutik. Jag gick till det enda Forexkontoret i Örebro men där hade de inga koddosor men var villiga att beställa hem nya. Det skulle endast ta omkring två veckor! Och detta hände i slutet av månaden dvs det började krångla den 25. oktober när man får lön och ska betala räkningar. Såg ingen annan utväg än att ta ut mina pengar, avsluta mitt konto och gå tillbaks till min gamla bank Handelsbanken.

  • 1,8

    Hans K (2016-09-15)

    Inloggningssätt borttaget utan att meddela. Kan ej utfärda BankID. Ingen tjänst för e-fakturor. Rekommenderar inte detta. Inneburit problem. Nu kommer jag inte åt pengarna jag satt på kontot där. Måste åka till deras bankbutik 10 mil bort för detta. De läser inte mailen noga man skickar utan svarar på något annat. Besviken. Kommer inte stanna som kund.

  • 4,4

    Håkan P (2016-05-17)

    Helt gratis, trevlig personal, VISA-koppling och internetbank. Enkla tjänster, men det räcker för de flesta. Min sambo skaffade Forex efter noga jämförelse, funderar själv att byta från Skandiabanken till Forex. HP

  • 4,8

    Fredrik K (2016-05-09)

    Samröre med banken - Betyg räknas ej med i snittet

    Forex bank är verkligen en nyttig uppstickare med rätt inställning till service.

  • 3,6

    Dan B (2016-05-02)

    Banken ändrade upplägget i datadelen för några månader sedan. Mycket krångligare nu att utföra saker eller få bra överblick. Har svårighet att logga in, ibland strejkar systemet med inloggning. Kan inte heller använda Bank-id vilket ju går bra på andra banker. Fungerar bra med supporten, duktig, men kunde inte hjälpa mig med inloggning därför att den nya systemleverantören inte fungerar bra. Billiga tjänster eller helt avgiftsfria vilket är mycket bra. Tyvärr är jag inte benägen att rekommendera banken som det är nu p g a inloggningsproblem och dåligt dataupplägg för kunden.

  • 3,8

    TM J (2016-03-24)

    Den nya bankdosan och inloggningen är överdrivet krånglig och förändrad till det sämre. Forex har inte IBAN, vilket gör det omöjligt att betala till eller ta emot pengar från utländska konton. Kundservicen inne på kontor är superb; telefonservicen är inte lika god. Dock hanterar Forex kontanter, vilket är berömvärt i dessa tider.

  • 3,8

    Nils W (2016-03-18)

    Er nya internetbank är urusel. Krånglig och fullständig ologisk! Skärp er eller så byter jag bank.

  • 2,8

    Birgitta K (2016-02-25)

    Jag har två banker just nu. Den ena är Nordea och den andra Forex. Tänkte avsluta Nordea men är nu mycket tveksam. Forex tillhandahåller inte E-faktura. Det är ett måste för mig. Tycker även att hela banksidan är dålig. Ni måste ändra på er. Annars trivs jag bra med allt övrigt.

  • 1,4

    Tom K (2016-02-20)

    Forex är i mina ögon ingen bank, visserligen tar de emot kontanter men det gör även min lokala kiosk. Dock påstår inte den lokala kiosken att de har en internetbank vilket Forex gör. Efter Forex lansering av deras nya internetbank i fjol kommer jag inte åt mina besparingar om jag inte personligen besöker ett av deras kontor som ligger en bra bit från där jag bor. Jag har tydligen en för gammal mobiltelefon för att komma åt internetbanken den vägen och de vägrar skicka ut en koddosa till min hemadress och jag är fruktansvärt trött på att bli skickad mellan olika kontor bara för att få veta att koddosorna är slut. Alternativet som personalen i luckan gav mig var att skaffa en bank som ger ut mobilt Bank-ID. Om nu Forex vill kalla sig för "bank", varför tillhandahåller de då inte Bank-ID är en fråga jag ställer mig, eller gör det åtminstone möjligt för en person med "uråldrig mobil" att komma åt sina besparingar. Detta är i mina ögon ett företag i en identifikationskris, de vill gärna utge sig för att vara en bank men är egentligen ett växlingskontor med vissa banktjänster, inget annat.

  • 1,8

    Tom K (2016-02-11)

    Forex Bank är en väldigt enkel bank med ett fåtal tjänster. Jag tycker att de oftast har en mycket trevlig personal i luckorna men det är tydligt att företagets fokus ligger på att sälja valuta, gärna betydligt mer än vad du har tänkt dig när du växlar din reskassa. Personalen i luckorna är som sagt oftast väldigt trevliga men jag anser att de inte kan hjälpa till eller ge support särskilt mycket gällande den, i mina ögon, mycket bristfälliga tekniken gällande företagets internetbank som jag anser är under all kritik. Jag har varit kund i banken i drygt 2 år och jag upplever att de har ofta tekniska problem. Lanseringen av den nya och "bättre" internetbanken i fjol är minst sagt en katastrof. Koddosorna för att logga in är ständigt slut i butikerna för de vill inte skicka hem någon dosa till dig och har du ingen "smartphone" kan du glömma Forex egna bank-ID utan då tvingas du som kund ha en annan bank som har "riktigt" Bank-ID.

  • 1,2

    Gullan B (2016-01-10)

    Jag var så otroligt arg och besviken i slutet av december då jag inte kom åt mina egna pengar. Helt bedrövligt. Att ej skicka ut någon koddosa eller ens ha dem på lager. Jag har aldrig varit med om dess like. Jag "röstar med fötterna" och har nu tagit bort mitt lönekonto hos dem och mina besparingar och rekommenderar inte banken till någon. Mvh Gullan

  • 3,0

    Noll V (2016-01-10)

    Forex nya internetbank är den sämsta jag har sett. Gränssnitt med en fånig dold meny, som försvinner hela tiden. Ingen logik i upplägget; har lagt timmar på att utan framgång klura ut hur man ändrar regionspärren på sitt visakort. Ständigt tekniskt fel och omöjligt att göra överföringar.

  • 1,0

    Tom J (2016-01-06)

    Meddelar inte sina kunder i god tid när man byter inloggningsystem till internetbanken. Dessutom har personalen noll koll på läget och man saknar koddosor på servicekontoren. Nej, som någen skribent skrev håll er till valutahandel istället. Nu har jag fått nog av FOREX.

  • 1,0

    Roy K (2015-12-30)

    Hur kan en bank som Forex ändra sitt inloggningssystem med ny koddosa i början av en turistsäsong (dec-jan 2015/16) på ett sådant sätt att det är omöjligt att logga in på ett internetcafe och göra överföringar från/ eller kolla sitt forexkonto. Fick meddelande om kod-dose-bytet i Dec-utskicket av kontotransaktioner Nov-15. Att de dessutom inte har planerat byte av kod-dosor på ett sådant sätt att de har tillräckligt antal med kod-dosor i lager till sina kunder visar på en nonchalans och okunninghet om deras kunders behov som är skrämmande. Nej håll Er till det som ni är bra på: Att växla valuta och låt andra banker sköta det som ni inte behärskar: service åt bankkunder. Roy

  • 1,6

    Attila G (2015-12-29)

    Jag är kund hos Forex men nu lägger jag kontot på is efter en skandalös "uppdatering" som utestänger mig från kontot, inga logins fungerar nu, jag har aldrig varit med om något liknande. (Jag kan datorer och program) Tidigare hade jag en kodremsa med 100 st koder, det fungerade bra trots det knöliga sättet att logga in. Nu har de "uppdaterat" inloggningen men maken till kaos har jag aldrig sett, det är svårt att även beskriva vad de håller på med. Man kan tex. logga in på sin egen "Min Sida" med BankID, det går bra, men man kan inte logga in på själva netbanken på samma sätt, dessa två saker är separerade på något sätt vilket är rena vansinnet. Har två andra konton (Handelsb, Skandia) men behövde även en annan som hanterar fysiska pengar, tyvärr har deras login-sida kollapsat efter uppdatering så nu är det illa. Ska be om ny PIN-kod och se om det fungerar. Jag tvivlar även på deras login-dosa vilken är en liten sticka utan numerisk tangentbord, endast med en LCD display plus 1 tryckknapp, undrar hur koden kopplas till mitt konto när jag ej kan mata in någon kod och få svarskod så som hos andra dosor. Undvik om möjligt!

  • 1,6

    Nils olov Ö (2015-12-22)

    Ett ex det går inte få fram sina transaktioner på gula kortet utan e leg fast ni hävdar att det skall gå med lösen ock e post uselt

  • 3,6

    Peter B (2015-12-13)

    Har Forex som sekundärbank.Dåligt att dom ej ersatt det bra fungerande VISA Electron med något annat Finns över 1 milj personer som ej får kort av en eller annan annan anledning(och skaran växer) Annars är Forex kanon och personal urtrevliga

  • 2,4

    Stefan M (2015-12-12)

    Har haft Forex bankkort och räkningar på autogiro nu i ett par år. Efter mycket strul i början har det fungerat bra ända tills nu, då Forex av någon okänd anledning har förändrat sin internetbank (appen). Bra är att det numera är bank-id som gäller. Mycket dåligt är att Forex samtidigt ( och helt obegripligt) har tagit bort möjligheten att själv stänga och öppna betalkortet för olika regioner och internet. Numera ska man ringa deras kundtjänst och sitta i telefonkö i typ 28 minuter, istället för att göra det själv på 10 sekunder. Hjärnsläpp hos den/de obgåvade "apputvecklare" som inte fattat att apputveckling innebär förbättringar och inte försämringar för kunden. Nej Forex, med ett sådant förakt för kundens situation kommer ni aldrg att bli en riktig bank. Håll er till valutaväxling i framtiden!

  • 1,0

    Ruheen J (2015-12-09)

    Ett stort skämt Detta mejl skickade jag till KS samt VD:n för X-Change. Jag vill varna andra, ta 1 minut bara och läs, det är inte Okej det som händer allt oftare och oftare och som samtidigt sopas under mattan, Det är väl synligt! "Hej Mikael Du har förlorat en kund, lite pengar(många bäckar små) och din anställd gick utan provision och förmodligen kommer du tappa många fler längre fram, detta är inget ni kanske bryr er om men det är värt att ta hänsyn till i dessa tider. Jag var förbi Arlanda idag, Terminal 5 där jag skulle släppa av min mor som skulle med flyget kl 09 50, Jag skulle växla lite fickpengar på 23 000 kr till dollar, Jag går förbi er(X-Change) och en blond kille tar emot mig(de var totalt 3 varav en var tjej och den andra killen mörkhårig), ganska snabbt får jag en känsla av att det är väldigt mycket frågor som absolut inte berör pengarna, jag antar att han försökte känna av situationen, därefter frågar han mig vart pengarna kommer ifrån och jag talar om att det kommer från mina löner samt att jag har lagt undan lite då och då och det är pengar banken inte ser då jag tar ut de(syns i internetbanken), detta tror han ju självklart inte på jag menar en invandrarepojk som jag med en kvinna(min mor) som bär slöja som ska växla 23000kr, det låter väldigt suspekt och det är självklart inte okej att jag ska få växla pengarna eller hur. Din anställd har vid det här laget haft min legitimation ett tag och klickat runt på ingenting på sin dator och bara ställt massa dumma frågor, han kräver att jag ska komma med kvitton för att få växla pengarna, Jag hävdar att jag har tagit ut de bland annat och att jag ibland lånar ut pengar till folk och då får jag självklart kontanter tillbaka. Då han ville se min löne spec loggar Jag in på min internetbank för att visa min senaste lön som inkommit till mitt konto på en summa betydligt högre än 23000kr för att bara bevisa att dessa 23000kr inte är särskilt mycket att fråga om egentligen. Jag hoppades verkligen på en lösning då det var lite stressigt men han tittar och scrollar upp och ner i min internetbank och nekar mig samtidigt och säger att jag måste ha papper och att det tyvärr är så det funkar. Jag vill med detta mail inte säga något annat än att jag är Jätte missnöjd med er och jag kommer sprida denna information till så många vänner jag kan. Det bemötandet jag fick idag var inte okej, jag är lika mycket värd som alla andra människor och i det fall då det råkar finnas Kontanter i min hand och jag har Svart hår så gör inte det Mig Kriminell. Jag vill också säga att jag efter min diskussion med din anställd gick 50 meter bort till SEB. Jag lämnade fram min legitimation tillsammans med pengarna och det var inte så jätte många fler frågor än de vanliga, detta är inte första gången jag växlar pengar och känner väl till penningtvättslagen. Jag förstår att de gör sitt jobb men där brast det tyvärr då din anställd inte gjorde en korrekt bedömning och baserade sitt beslut på att inte växla mina pengar pga okunskap och rädsla. Jag vill återigen säga tusen Tack till SEB för ett utomordentligt bemötande samt service i världsklass, något ni borde lära er mer av, Jag kommer förmodligen aldrig mer titta åt ert håll igen. Mvh Ruheen Jalal En Invandrare som betalar skatt och gjort det sen 11 års åldern"

  • 3,8

    Tomas B (2015-10-19)

    Det enda jag kan klaga på är att man inte kan få det "Gråa kortet" även med betalningsanmärkning, Varför? Har väldigt svårt att förstå detta då det inte är ett Kreditkort. Måste snart byta bank då mitt närmaste Forexkontor ligger ca 4 mil härifrån. och varför kan man inte få en bra förklaring på detta? Annars är det en toppenbank, förutom detta.

  • 3,6

    Marie L (2015-10-15)

    När man kan signera räkningarna med sitt mobila eleg istället för koddosan så kommer många byta helt till forex Ni får högsta betyg av mig så fort det funkar!!!

  • 1,2

    Micael S (2015-10-07)

    Min fru var och var och växlade till 700 dollar , skulle ge bort i present, belv lite fel så hon växlade i mindre valörer , skulle ha växlat till 100 dollars sedlar, jag gick tillbaka till forex dagen efter, har en bit att åka , och ville byta ut dom mindre valörerna till 100 dollar sedlar. Men det gick inte då måste man först köpa tiilbaka mina dollaroch sen sälja nya 100 dollar sedlar till mig, kostar en bit över 500 kr , det var det dummaste jag har varit med om, kommer alldrig att sätta min fot på forex nån mer gång, växlar ganska mycket pengar då mitt företag har affärer med USA, ska även berätta för mina vänner om detta . Hälsn Micael Strömberg Sundsvall 0705852178

  • 4,0

    Bo V (2015-10-03)

    Inför Mobilt Bank-ID för att våga logga in på Internetbank från mobiltelefonen på ett säkert sätt. Nu är det helt öppet för eventuella hackers. Möjligheten att hämta Bank-ID saknas också. Tråkigt att behöva öppna konto på konkurrerande bank för att skaffa Bank-ID.

  • 5,0

    Micke S (2015-09-19)

    Har varit kund i snart 6 månader och jag är helnöjd. Det enda som saknas är Swish och jag hoppas innerligt att det snart kommer. Jag vet om att swish kräver BankID så det är bara att ta tag i det oxå. Har aldrig använt er support så jag kunde inte bedöma det. Men i allt utom supporten så är det helt klart 5 stjärnor, den dagen ni skaffat BankID och swish få 10/5 möjliga :) Jag rekommenderar er varmt.

  • 4,6

    Håkan H (2015-09-08)

    En bank som hanterar kontanter och växlar pengar utan sura miner eller försöker sälja dig en pensions försäkring. Borde skaffa mobilt bank-ID och swish,

  • 2,0

    Ruben H (2015-08-26)

    Öppnade upp ett privatkonto för att ha semesterkassan där, som tur är hann jag inte sätta över pengar för eftersom jag har en bet.anmärkning får jag inget bankkort. Bara kontot, jättebra ju.. Not.

  • 5,0

    Thomas F (2015-08-05)

    För avgiftsfritt bankkort + internetbank och endast konton för lön och banksparande kan det inte bli bättre. Så enkelt är det.

  • 3,0

    Marie L (2015-06-27)

    För att få toppbetyg måste man kunna ha Swish och kunna använda mobilt e-leg!!

  • 4,8

    Ulrika Ö (2015-04-03)

    Trevligt bemötande i Visby och god service, dem ger bra tips och råd.

  • 1,8

    Gustav J (2015-03-28)

    Dåligt Kundbemötande, Behandlar kund som en brottsling om man ska sätta in kontanta pengar. Har inte e-legitimation.

  • 0,0

    Josefine K (2015-03-26)

    Jag kommer hålla med dom andra som skrivit att andvända denna bank bara i mitt sparande till nästa resa...hoppas den är trygg på så vis.

  • 1,4

    Karl S (2015-03-18)

    Blev nekad kontantuttag från mitt eget konto. Jag får inte ut mina pengar om jag inte uppger en giltig förklaring till vad jag ska använda pengarna till. Det är absurt. Ångrar att jag öppnade konto hos dem och fick pengar skickade till mig för betalning av en bil jag sålt. Värdelös skitbank.

  • 1,4

    Anders W (2015-03-12)

    Forex behandlar mig som skit för att jag hade jobbar kläder på mig så jag avsluta alla mina konton på den banken

  • 4,2

    Peter S (2015-02-16)

    Tyvärr är Forex ingen helhetslösning, de har inte och som det ser ut, kommer aldrig att erbjuda e-leg och swish. Man måste ha en bank till vid sidan av forex för att få tillgång till vad banker idag erbjuder. Forex är en halv bank.

  • 4,0

    Shirra S (2015-01-08)

    Bra med inga avgifter på Visa kortet samt "betala räkningar". Bindre bra är utseendet på internetbanken, ingen e-faktura, ingen swish, ingen bank id,ingen betala utomlands funktion. Har ej varit i kontakt med deras kundservice och kan ej svara om dem är bra eller dålig. Bytte från swedbank till forex just för att slippa betala onödiga kortavgifter. Har aldrig varit några störningar på deras internet sida, dosan som man fick fungerar alldeles utmärkt. Kommer fortsätta med att ha forex bank som primär bank och swedbank som sekundär då swedbank erbjuder bankid. Kostar inget att bara ha internetbank hos swedbank.

  • 1,6

    N A (2014-12-31)

    Har varit kund i 5 månader nu och ska i års skiftet byta till en större bank så fort jag bara kan. Visst är det bra med billiga eller inga kostnader etc. Men man kan inte få bank ID, man kan inte föra över pengar internationellt, man kan inte sätta in kontanter i "Insättnings bankomater", man kan inte få saldo besked i vanliga uttags eller bankomater för banken inte är kopplad (man kan bara få ett kvitto utan saldo besked), när man ska sätta in kontanter vilket jag gör ibland blir man förfrågad vad det är för pengar och man känner sig verkligen som en skurk när man röd i fejan förklarar vad det är för kontanter man betalar in. Mitt bankkort som är ett VISA kort fungerar inte i alla affärer (jag kan betala i en och inte i en annan även om jag VET att jag har pengar på kontot) och man får lämna affären röd i fejan pga av Forex "service". Jag blev förfrågad en gång att skicka bevis på en betalning som jag hade gjort via internetbanken och kunde inte för informationen på varje betalning är en liten enkel rad och visar inte vem man betalat och att skriva ut var ett skämt. Kundtjänst är ett skämt också, man får olika svar om man ringer tillbaka. Aldrig mer. Ska byta bank så fort jag kan.

  • 3,6

    Aldur A (2014-12-11)

    Erbjuder ej Mobilt Bank-Id - dåligt. Kontoutdragen på Internetbanken alldeles för korta /sida - dåligt Låga avgifter - bra.

  • 4,8

    Nenne J (2014-09-11)

    Alltid trevligt bemötande, även 'above and beyond'. Löser det mesta. Tjänar många hundralappar per år bara på att slippa avgifter.

  • 4,2

    Dominika B (2014-08-15)

    Jag skaffade ett lönekonto samt ett sparkonto på Forex bank för 2 år sedan. Jag har varit supernöjd fram till att jag insåg att man inte kan ha bank-id. Något som även störde mig var att man inte fick rabatt när man köpte flygbiljetter. Förutom dessa funktioner har allting funkat toppenbra. Rekommenderar denna bank om man ej är intresserad av de funktioner som jag är ute efter!

  • 2,0

    Jonas P (2014-08-04)

    Support är A och O när det gäller banker. Forex support är obeskrivligt dålig. Deras kundtjänst lämnar helt olika svar på klart definierade frågor, så man vet ej vem man ska lita på. Ett otrevligt och korthugget bemötande av 2/3 på kundtjänst gör ju inte saken bättre heller. I övrigt är deras avgifter konkurrenskraftiga men ej något spektakulärt. De har fortfarande inte skaffat BankID trots tjat om att de ska fixa detta "snart" under en lång tid nu. Inloggning med bankdosa känns väldigt gammaldags. Internetbanken är annars väldigt lättöverskådlig och det är enkelt att överföra pengar. Har ej haft möjlighet att testa betala räkningar än då jag bytte bank igen efter bara 3 veckor hos Forex. Aldrig mer Forex.

  • 3,6

    Christian A (2014-07-31)

    Swish är framtiden och används av fler och fler. Den funktionen/tjänsten bör läggas till så snart som möjligt.

  • 1,8

    Fredrik R (2014-07-10)

    Undvik all kontakt via telefon. Kundservice ger olika besked beroende på vem du pratar med. Vi fick en diff på över 1 % på räntan över telefon tills lånehandlingarna landade i brevlådan. Tydligen gör de heller inga noteringar över vilka löften som ges via telefon. Efter ett antal samtal och klagomål vidhöll Forex sin ställning så vi avslutar vår bekantskap med denna bank och har gått vidare till andra mer tillförlitliga kreditgivare. Om du har med Forex att, göra se till att ha allt skriftligt från dag ett, eller än hellre, välj en annan bank.

  • 2,2

    Fredrik N (2014-01-29)

    Känns oseriöst. Hade transaktionskonto med som jag trodde, bäst ränta. Gillade inte internetbanken. De är mycket frågvisa på deras kontor då man kommer med valuta man vill växla tillbaka. Känner mig som en skurk fast jag inte borde göra det.

  • 3,0

    Ali B (2014-01-16)

    En uppstickarbank som sakta men säkert höjer sin rank. Med generösa öppettider och enklare tjänster utför du dina ärenden när det passar dig som bäst.

  • 5,0

    Efrem A (2014-01-15)

    Oerhört bra och prisvärd uppstickare som jag använder som komplement till min huvudbank.

  • 4,6

    Louise A (2014-01-14)

    Jag är verkligen nöjd med Forex generösa öppetider, trevliga personal och tillgänglighet i många städer. Min mobilapp används nästan dagligen för att ha koll på ekonomin. Det som saknas är en bankdosa så att jag kan betala räkningar enklare utan engångkoder som finns idag. Har kvar min gamla bank ( med bankdosa) för lön och räkningar.

  • 4,2

    Harald E (2014-01-14)

    Saknar bankid - annars ingenting.

  • 3,2

    Magnus J (2014-01-04)

    En bank med de mest grundläggande funktioner. Den fungerar för mig i det dagliga livet, men irriterar mig på att man måste in till bankbutikerna när man ska göra vissa saker (som då inte blir av eller dröjer). Kundbemötandet är varierande, har upplevt mycket dåligt kundbemötande i en butik. Mejlade om detta till banken efteråt, då ringde de upp och bad om ursäkt. Jag ser banken som bra för dem som vill ha det mest grundläggande och letar "gratisbanker".

Om Forex Bank

Forex - FOREX Bank AB är ett företag som handlar med olika valutor samt har olika banktjänster (lönekonto, sparkonto, lån, Visakort med mera). Sedan 2003 är företaget även bank.


Bankkort som Forex Bank erbjuder


Senaste nytt
  • Nästan hälften av alla svenskar har aldrig bytt bank

    Det skriver SvD i en artikel som publicerades nyligen. Många anser sig vara nöjda med villkoren hos sin nuvarande bank, men flera uppger också att skillnaden mellan bankerna inte är tillräckligt stora och att det verkar krångligt och svårt att byta...

    Läs mer om Nästan hälften av alla svenskar har aldrig bytt bank

  • Unga har dålig koll på sin privatekonomi

    Unga har dålig koll på sin privatekonomi. Det slås fast i två undersökningar som nyligen presenterats av Länsförsäkringar och Finansinspektionen. De ungas okunskap om den egna privatekonomin har ökat de senaste åren. Hälften av alla vuxna klarar...

    Läs mer om Unga har dålig koll på sin privatekonomi

Kunskapsbank
  • Styrränta och reporänta

    Styrränta är den ränta som idag faktiskt är centralbankernas i särklass viktigaste verktyg för att kunna stimulera en hel nations ekonomi under en rådande lågkonjunktur. Tack vare styrräntan har bankerna också möjlighet att kunna dämpa trycket på...

    Läs mer om Styrränta och reporänta

  • Insättningsgaranti

    Den statliga insättningsgarantin är en typ av säkerhet som finns för dig som har satt in pengar på olika konton hos banker, värdepappersbolag eller kreditmarknadsföretag. Detta innebär att om den bank eller det företag som du har satt in pengarna...

    Läs mer om Insättningsgaranti