Nordnet



Tjänster

4,1

Kundbemötande

4,0

Avgifter

4,2

Teknik

3,8

Rekommenderas

4,0


Snittbetyg (79 betyg)

4,01

Bolåneräntor

Aktuella räntor (Uppdaterat -)


Grundinformation

  • www.nordnet.se
  • info@nordnet.se
  • Privat: 08-506 330 00
  • Privat: Mån-Tors 08:00-20:00, Fre 08:00-18:00
  • Företag:
  • Företag:
  • Huvudkontor: Stockholm
  • Clearingnr.: 9100-9109
  • Org.nr: 516406-0021

Kringtjänster/teknik


Kommentarer för Nordnet

  • 3,0

    Denniz Z (2018-06-03)

    Använder både Nordnet och Avanza. Avanza har en betydligt mer trevlig hemsida och app. Nordnet är så begränsat och tråkig. Men, "Nya nordnet" håller på att byggas, man kan redan nu exempelvis köpa och sälja där. Det tråkiga är dock att de säkert lägger ner stora summor på att bygga denna nya hemsida, och den nya hemsidan är riktigt tråkig. Den ser absolut moderna ut, men den har fortfarande samma begränsade funktioner(visst, det kommer nya funktioner löpande skriver de). Exempelvis är deras kursgrafer stela och ger en dålig överblick. De skriver inte ut utveckling för den period du tittar på. Du kan inte plotta basic TA som MA, MACD, RSI. Du kan inte rita i grafen. Du kan inte se dina transaktioner på grafen. Du måste trycka på en knapp för att se orderdjupet. Du kan inte se den dagliga handelsomsättningen (volym multiplicerat med respektive avslut). När man tittar på portföljutvecklingen (graf) så uppstår buggar vid nyinsättningar som ej försvinner. Man kan ej välja period (minuter, timmar, dagar, veckor, månader etc). Visst ser hemsidan trevligare ut än den äldre Nordnet, men de har tagit bort viktiga funktion och överskådligheten, det krävs fler klick för att få fram väsentlig information. Detta är bara några saker jag kommer på just nu. De borde ta guldkornen som Avanza har och sedan även lägga in egna unika funktioner. Ett exempel som hade varit underbart är att kunna dela upp ett konto/portfölj. Exempelvis har man ett ISK med 2 olika strategier i så hade det varit riktigt smidigt att skapa grupper och välja vilka papper som hör till respektive grupp. Sedan skulle man kunna se utvecklingen och graf för varje grupp. Detta är något unikt som exempelvis Avanza ej har. Det lär inte kräva stora förändringar då depån i grunden beter sig som vanligt, men för client-side finns möjligheten att dela upp portföljen i X antal undergrupper. Jag har även haft kontakt med deras kundtjänst flertalet gånger. Ibland har det gått snabbt att få svar. Men några gånger har meddelandet glömts bort, och jag har fått påminna dem genom att skicka ett nytt meddelande. Inte godkänt. Jag använder själv Nordnet endast på grund av deras förmånliga avtal med Unga Aktiesparare, med 0,10% courtage, utan denna förmån hade jag enkelt valt Avanza. Ett bevis för mig att Avanza har en bättre plattform är att jag ALLTID tittar på aktier via Avanza, och därefter gör transaktionen via Nordnet.

  • 2,8

    Björn J (2018-03-21)

    Den nya handelsplatformen är en katastrof. Man har jobbat med ett mordernare gränssnitt men glömt bort att man behöver all information på samma skärmbild. Nu får man klicka fram och tillbaka mellan köpsidan, index-information etc. Överväger starkt att byta till annan förvaltare om man inte får behålla den gamla plattformen.

  • 2,6

    Lars-Olof T (2017-12-14)

    Nordnet bank har slutat med betaltjänster och kontokort.

  • 4,2

    Mikael N (2017-05-08)

    Nordnet erbjuder ungefär samma tjänster som Avanza till samma priser, men den känns väldigt omodern jämfört med Avanza, framförallt gäller det mobilappen, och tjänsten är inte alls lika stabil som Avanzas, ifall man handlar lite mindre poster och courtaget är viktigast så kan Nordea vara ett alternativ, där man utan att byta depåtyp får mycket lägre avgifter, däremot är Nordeas tjänst mycket mer primitiv och buggigare.

  • 3,6

    Karl E (2017-01-17)

    Utgår man från kundservice man stött på rent generellt genom åren så överträffar Nordnet alla enligt mig. Bara pratat med fantastiskt hjälpsamma medarbetare på Nordnet och trots att jag kommit med simpla frågor tar de en på största allvar och hjälper en på ett ytters trevligt sätt.Det känns extra tryggt då det handlar om ekonomi och man känner sig välkommen.

  • 5,0

    Erik Å (2016-04-19)

    Bra service och lättanvända system.

  • 2,6

    Per R (2015-11-24)

    FRUKTANSVÄRT segt att handla valutor och utländska aktier. Väntade i 4 timmar på att få växla lite dollar till sek, sen gav jag upp. Under tiden hade aktien jag tänkt köpa gått upp 3,2%... Dom har en fördel som inte Avanza har och det är valutakonton. I övrigt är dom bara sämre.

  • 4,8

    A F (2015-11-09)

    Aldrig haft några problem och dom synpunkter som jag har haft på banken har kundtjänst besvarat snabbt och bra. Har rekomenderat många vänner och familj att starta konto

  • 5,0

    Gustav B (2015-04-03)

    Låga räntor o bra bemötande

  • 4,4

    Simon B (2015-03-30)

    Jag gillar allt som handlar om aktier och courtaget. Gillar deras nya knock-out lån också, 1% i ränta är svårslaget. Men saknar att de inte har full-sortiment av banktjänster och sen kan tekniken kännas lite efter konkurrenten Avanza. Men Shareville är ett verkligt plus i kanten

  • 5,0

    Jakob D (2015-02-11)

    En bank med bra produkter och en snabb kundservice som man kan nå var som helst!

  • 3,2

    L G (2014-04-13)

    Dyrt courtage, inga karttjänster, oacceptabelt dålig Android-app. Varken bättre eller sämre än nån annan i min mening.

  • 4,4

    Mikael J (2014-03-27)

    App och webbsida kunde varit bättre.

  • 5,0

    Daniel J (2014-03-27)

    Alltid snabb support! Enkelhet och bra pris.

  • 3,0

    Jörgen K (2014-03-18)

    Nordnet har bra utbud och tjänster och ok prissättning. Men kundtjänster har stora brister, i mitt fall har det tagit dagar att ens få något slags svar. Jag tröttnade och bytte till Avanza som svarade och ordnade allt direkt.

  • 5,0

    Karl B (2014-02-22)

    Jag har bara gott att säga om Nordnet. Bytte från Swedbank efter att jag fått dåligt bemötande och villkorsförsämringar.

  • 3,6

    Gustav S (2014-02-15)

    Överlag ganska problemfritt. Vissa problem med abbonemang som tenderar att fortsätta längre än avsett. Avgifter i paritet med Avanza vilket får anses rimligt. Site mindre användarvänlig än Avanza, å andra sidan bättre än valfri storbank. Tjänsteutbud överlägset Avanza.

  • 4,8

    Ramona B (2014-02-08)

    Fantastisk service! Ger mig det jag behöver.

  • 5,0

    Nirmalee O (2014-02-07)

    Det är en bank som hänger med i tiden. Gillar också designen och utseendet på hela siten. Jag är mycket mycket nöjd!

  • 5,0

    Hjalmar N (2014-02-03)

    Duktig och kompetent personal - alltid trevliga och villiga att hjälpa till!

  • 2,0

    S P (2014-01-30)

    Bad Nordnet föra över aktier till annan depå. Tog nio (9!) dagar och tre påminnelser. Enligt Nordnet läser man inte mail pga "hög arbetsbelastning" samt att det fanns en bug i deras mail system som gjorde att mailet hamnade fel.

  • 5,0

    Ehsan M (2014-01-29)

    Har mer eller mindre bytt till Nordnet från Swedbank, och bara att de inte tar massa avgifter för allt är guld värt!

  • 4,4

    Lars D (2014-01-15)

    Betydligt sämre internetlösning än konkurenterna sänker teknikbetyget.

  • 4,8

    Adam W (2014-01-05)

    Har varit kund sedan 2006 och alltid varit mycket nöjd. Riktigt bra och intuitiv hemsida och snabb service, oavsett om man ringer eller skickar mail. Sedan ett par år har jag flyttat allt flyttbart pensionssparande till Nordnet och har nu även min tjänstepension där. Fungerar klockrent och innebär många sparade kronor i avgifter på sikt. Rekommenderas varmt.

  • 4,4

    Hanna J (2014-01-04)

    Bra priser och produkter, t ex månadssparande i ETF:er. Även bloggen och Sparpodden gör att betyget höjs!

Om Nordnet

Nordnet är en nätbank med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Nordnet erbjuder tjänster som gör det enkelt att spara, placera och låna. Med smarta lösningar och ett modernt synsätt vänder vi oss till aktiva sparare i de nordiska länderna.


Senaste nytt
  • Nästan hälften av alla svenskar har aldrig bytt bank

    Det skriver SvD i en artikel som publicerades nyligen. Många anser sig vara nöjda med villkoren hos sin nuvarande bank, men flera uppger också att skillnaden mellan bankerna inte är tillräckligt stora och att det verkar krångligt och svårt att byta...

    Läs mer om Nästan hälften av alla svenskar har aldrig bytt bank

  • Unga har dålig koll på sin privatekonomi

    Unga har dålig koll på sin privatekonomi. Det slås fast i två undersökningar som nyligen presenterats av Länsförsäkringar och Finansinspektionen. De ungas okunskap om den egna privatekonomin har ökat de senaste åren. Hälften av alla vuxna klarar...

    Läs mer om Unga har dålig koll på sin privatekonomi

Kunskapsbank
  • Skuldsanering

    En skuldsanering innebär att den person som är skuldsatt befrias från sina skulder antigen helt eller delvis. I Sverige kan fysiska personer få skuldsanering enligt skuldsaneringslagen. För företag är reglerna och lagarna aningen annorlunda. Det...

    Läs mer om Skuldsanering

  • Insättningsgaranti

    Den statliga insättningsgarantin är en typ av säkerhet som finns för dig som har satt in pengar på olika konton hos banker, värdepappersbolag eller kreditmarknadsföretag. Detta innebär att om den bank eller det företag som du har satt in pengarna...

    Läs mer om Insättningsgaranti