Marginalen
Tjänster
2,7
Kundbemötande
2,4
Avgifter
3,0
Teknik
2,3
Rekommenderas
2,3
Snittbetyg (55 betyg)
2,51
Bolåneräntor
Ansök om bolånAktuella räntor (Uppdaterat 2018-12-01)
- Rörlig - 5,5%
- 1 år - 7%
- 2 år - 6,5%
- 3 år - 6%
Grundinformation
- www.marginalen.se
- kundservice@marginalen.se
- Privat: 0771-717 710
- Privat: Vardagar 07:00-21:00, Helger 09:00-17:00
- Företag: 0771-717 710
- Företag: Vardagar 07:00-21:00, Helger 09:00-17:00
- Huvudkontor: Stockholm
- Clearingnr.: 9230-9239
- Org.nr: 516406-0807
Kringtjänster/teknik
- Swish
- Förenklad inloggning
- BankID
- Mobilt BankID
-
Mobil webbsida
-
Responsiv webb
-
Responsiv bank
- Smartbudget
Om Marginalen
Marginalen Bank är en svensk bank som erbjuder finansiella tjänster mot privat- och företagsmarknaden. För privatpersoner erbjuds privatlån, betal- och kreditkort samt olika former av sparkonton.
Rita L (2018-07-18)
Vi har försökt avsluta konton som har gått ut och kort som ligger kvar fast de har gått ut för länge sedan. Det har inte varit lätt vi har skrivit och vi har ringt och vi har skickat brev och vi har fortfarande inte fått rätsida på det. Nu har vi provat igen o avsluta via vår hemsida så nu får vi se om lyckas efter alla turer. Det tar en jäkla tid om ni ska ha gjort något så var ute i god tid.
Lennie G (2018-07-12)
Har försökt betala av lån till marginalen i flera månader nu, jag får fortfarande hem fakturor. Har till och med per mejl från deras kundombudsman att jag inte ska betala något mer och har blivit lovad att få en avslutningsbekräftelse. Får fortfarande fakturor med förseningsavgifter. Jag skulle vilja be folk att aldrig ha med denna banken att göra, man känner sig lurad och ingenting blir rätt!! Bottenbetyg
Leif A (2018-05-28)
En bank med alldeles för små resurser när det gäller kundservice. En väntetid i telefonkö i snitt 15-20 minuter! Ibland okunnig personal som inte klarar enkla frågor om exempelvis kontosammanställningar. Dåliga på återkoppling/beslut runt pågående ärenden som varit hos banken mer än 6 månader!
Ponchl V (2018-01-31)
Har bestridit två skumma poster på kreditkortet och skickade in polisanmälan, id-handlingar, osv. Trots 5-6 telefonsamtal återkommer Marginal aldrig. De sviker när man behöver dem mest. Anlita INTE Marginal!
Mats Ö (2018-01-31)
Bra konton med vettig ränta, utifrån dagens konkurrenter, däremot en administrativ katastrof och otroligt krångliga.
Kerstin S (2018-01-27)
Jag ringde tidigt i höstas till Marginalen och ville flytta en större summa pengar från ett konto till ett annat vilket jag tidigare fått veta av annan person på Marginalen att jag skulle kunna göra. Denna gång blev jag väldigt illa bemött av en mycket oproffsig, inkompetent, okunnig och ovänlig person. Detta slutade med att jag föll i gråt, ovanligt för min del. Och ärendet fick jag inte uträttat. Jag ringde senare den dagen, talade med växeln som skulle be den här personens chef att ringa upp mig. Detta hände inte. I stället blev jag dagen efter uppringd av en kunnig handläggare som hjälpte mig med mitt ärende. Men inte ett ord om att man bad om ursäkt för det inträffade, erbjöd någon kompensation eller dylikt. Nu har det gått några månader och jag hade tidigare tänkt sätta över en större summa pengar på Marginalen men jag känner en så stor olust att över huvud taget ha med Marginalen att göra så jag kommer nu att vända mig till annan bank.
Rolf W (2017-12-14)
ringde upp för att avsluta ett lån,fick svar att betala den totala skulden på kontot. Bokade den 27/11 2584,34 kr att betalas 30/11 på handelsbankens internet bank. Nu kom det en faktura på ränta till den 7/12 på 24,53 kr för 7 dagar. Hela novembers ränta var på 35 kr . Liten summa men skriver detta för jag tycker detta är fel. Jag blev dåligt upplyst när jag ringde 27/11 för att slutbetala lånet. Det tar inte 8 dar för pengarna att nå er. Lite positivt är att ni la inte på någon administrativ kostnad.
Daniel E (2017-10-26)
Har ett valigt lönekonto. Blir nekad att handla med visakortet ca var 10:e gång, "Täckning saknas" står det bara i kortterminalen. Med jämna mellanrum handlar man för t.ex 100kr, beloppet som blir reserverad brukar hamna runt 5000-7000kr Detta kan hända flera gånger på några dgr, och vips så är alla slantar reserverade och man har inte några pengar att handla för. Därefter är det otaliga samtal till dom, där man bara får höra att det är tekniska problem och dom jobbar på en lösning. Det tar ca 1-2 veckor innan dom reder ut problmemet. Efter ett tag börjar karusellen om igen. Ovanstående gör också att det kan sakans täckning på kontot samt att man ligga minus, när det händer får man en tjusig övertraseringsavgift. Har även haft kontakt med finnansinspektionen, dom är medvetna om detta. Vilkett jag tycker säger en hel del. Världens mest värdelösa bank.
Lennart P (2017-10-20)
Det beror på vad man förväntar sig... Ett lönekonto med ränta och internetbank det är vad jag vill ha och det är det man får. Kostnaden är låg och banken är enkel men långsam. Tyvärr behöver man en annan bank annars funkar det inte med e-leg etc. Om banken skaffar sig möjlighet att utfärda bankid blir det min huvudbank, allt bjäfs runt omkring som storbankerna har är mig totalt ointressant.
Petri H (2017-09-30)
Tråkigt att Marginalen inte erbjuder swish eller bankid.