Swedbank
Tjänster
3,1
Kundbemötande
2,3
Avgifter
2,1
Teknik
3,3
Rekommenderas
2,1
Snittbetyg (486 betyg)
2,57
Bolåneräntor
Aktuella räntor (Uppdaterat 2018-11-21)
- Rörlig - 3,45%
- Rörlig 3 mån - 2,05%
- 1 år - 2,05%
- 2 år - 2,05%
- 3 år - 1,95%
- 5 år - 2,45%
- 10 år - 3,33%
Grundinformation
- www.swedbank.se
- info@swedbank.se
- Privat: 077-122 11 22
- Privat: 07:00-23:00
- Företag: 0771-33 44 33
- Företag: 07:00-23:00
- Huvudkontor: Stockholm
- Clearingnr.: 7000-7999
- Org.nr: 502017-7753
Kringtjänster/teknik
- Swish
- Förenklad inloggning
- BankID
- Mobilt BankID
-
Mobil webbsida
-
Responsiv webb
-
Responsiv bank
- Smartbudget
Martin D (2018-07-06)
Jag har ansökt om att bli föreningskund, för att Swedbank är billigast och riktar sig till föreningar. En mycket omfattande dokumentation på papper krävs och måste skickas in till en central funktion som verkar helt överbelastad. Vi har väntat mer än en månad på att få bli kund, inget har hänt. Deras svar är att JAG kan kolla om mitt lokakontor kan göra det snabbare... Helt galet. Först tar man bort mandatet att lösa uppgifter lokalt och då får man istället en rejäl flaskhals, sen ber man kunden lösa problemet genom att sköta deras arbetsfördelning och interna kommunikation. Smashläge för några vakna management-konsulter, i den organisationen finns nog en del att ta tag i. Jag hoppas få anledning att revidera betyget om vi lyckas bli kunder i banken till slut.
Robin N (2018-07-04)
Beställde ett Mastercard för jag skulle kunna handla på internet, är 17 och dom sa att det går om föräldrarna skriver på. vi gjorde det och igår fick jag kortet med pin och det funkade. problemet var att det var ett lås på internethandel som man inte får ta bort om man är under 18 även om föräldrarna båda säger ja, fick klippa kortet och stänga kontot. Om ni har barn under 18, skaffa inte den här banken, Den är ren skit för folk under 18.
Karl S (2018-06-11)
Nya internetbanken är en ordentlig försämring. Ganska typisk utveckling: större ikoner, mindre äkta info, fler klick för enkla saker. I gamla såg jag allt jag ville direkt, nu måste man gå till undersidor. Allt tar längre tid pga av extra klickande, ifyllda förval man inte vill ha. Erkänn försämringen och lämna den gamla (tills ni har en som verkligen är bättre).
Andreas S (2018-05-21)
Jag får sämre ränterabatt varje gång den ska omförhandlas. Trots att jag tjänar bra med pengar och har ett stort övervärde i mina fastigheter.Har även mitt företagskonto hos Swedbank.
Kim P (2018-05-18)
Hinner byta bank på tiden man får vänta i telefon och på kontoret.
Kari M (2018-05-17)
Har försökt ringa telefonbanken i 2 dagar, köer upp till en timma!! Vem orkar vänta en timma!? Vad har hänt?, så här länge behövde man inte vänta förr!
Lina S (2018-05-07)
Har haft denna bank sen jag föddes och aldrig varit besviken förrän nu. De ska ha betalt för vanliga tjänster som man tycker ska ingå i en banks område. 100kr för att ta reda på var en insättning/återbetalning kommer ifrån. Det ska väl ändå stå avsändare per automatik kan man tycka. Jag har nog varken blivit förbluffad eller besviken förut. Det är en bank som bara gör precis vad den måste och inte en gnutta till.
Kim L (2018-04-13)
Swedbank har igenom sin omstrukturering tagit bort den direktkontakt vi tidigare hade med en och samma person. All kommunikation nu sker genom deras e-postportal och svaren väntar på sig i minst 2 dygn, ofta längre. Vid förhandling av bolån gällande ny bostad fick vi absolut ingen rabatt trots att andra banker erbjudit oss betydligt lägre räntor. Detta trots att all vår ekonomi inklusive existerande bolån ligger hos Swedbank och vår personliga ekonomi och vårt sparande är rätt betydande. Därför byter vi nu bank och kan bara säga att vi inte kommer att blicka tillbaka.
Erik F (2018-01-30)
Swedbank är osannolikt dåliga. Jag försökte förhandla ned min ränta på ett lokalkontor, men det fanns inget intresse för detta. När jag sedan ringde telefonbanken sänkte de räntan direkt. Vad poängen är med lokalkontor är då kan man fråga sig. När jag sedan försökt få svar på frågan varför lokalkontoret och telefonbanken agerar så olika vill de inte svara på detta. Jag har nu bytt bank och skulle aldrig någonsin rekommendera någon att byta till Swedbank. Dyra och dåliga. Tur att det är enkelt att byta!
Olof W (2018-01-22)
Vid bankklån för bostad använd en bank där dom erbjuder personlig service. Swedbank bryr sig inte det minsta.