Danske Bank
Tjänster
3,3
Kundbemötande
2,9
Avgifter
2,8
Teknik
3,3
Rekommenderas
2,7
Snittbetyg (75 betyg)
2,96
Bolåneräntor
Aktuella räntor (Uppdaterat 2019-02-12)
- 1 år - 1,85%
- 2 år - 1,59%
- 3 år - 1,9%
- 5 år - 1,76%
- 10 år - 2,95%
- Rörlig 3 mån - 2,24%
Grundinformation
- www.danskebank.se
- Kontaktformulär
- Privat: 0752-48 45 42
- Privat: Mån-tor 08:00-21:00, Fre 08:00-18:00, Lör 08:30-18:00, Sön 10:00-21:00
- Företag: 0752-48 49 30
- Företag: Mån-tor 08:00-21:00, Fre 08:00-18:00, Lör 08:30-18:00, Sön 10:00-21:00
- Huvudkontor: Stockholm
- Clearingnr.: 1200-1399,2400-2499
- Org.nr: 516401-9811
Kringtjänster/teknik
- Swish
- Förenklad inloggning
- BankID
- Mobilt BankID
-
Mobil webbsida
-
Responsiv webb
-
Responsiv bank
- Smartbudget
Om Danske Bank
Danske Bank är Danmarks största bank och har bankverksamhet i alla nordiska länder. Danske Bank är efter Nordea den största finansiella koncernen i Norden.
Alexander K (2018-05-28)
Har aldrig gett ett omdöme baserat på bemötande förut och aldrig gett ett bottenbetyg men sämre bemötande får man ju leta länge efter... Mannen jag fick prata med var otroligt dryg, nedvärderande och lyckades dessutom inte besvara en enda fråga jag hade. Flertalet gånger så sa han emot sig själv i samtalet. Förstå mig inte fel, jag är van vid dryga och nedvärderande människor, men att bete sig så när man bemöter en kund på jobbet och dessutom inte kunna besvara relativt simpla frågor...
John H (2018-05-02)
Jag bytte till Danske Bank från Nordea i februari, främst pga. att mitt fackförbund har avtal om förmånliga räntor med Danske Bank. Jag var även lite trött på hur Nordea (min tidigare bank) hanterade sina trogna bolånekunder. Flytten till Danske Bank har varit en mardröm. Ingenting har fungerat. Bankbytet skulle de hantera automatiskt. Ingenting av det har fungerat. Det jag själv hanterade i bankbytet fungerade utmärkt, men ingenting av det Danske Bank lovat att hantera har fungerat. De glömmer saker och det känns inte seriöst. Bland annat glömde de att föra över mina autogiron från Nordea, vilket ledde till påminnelser från betalningsmottagarna. Många av de tjänster som bara fungerade automatiskt hos Nordea är helt omöjliga att få till hos Danske Bank. Bara en sådan sak som att få en specifikation på sina lånebetalningar har varit helt omöjlig att få till. Internetbanken är ett skämt. Det är lättare att peka ut de funktioner som fungerar än att peka ut de som inte gr det. Man blir snabbt van vid att se texten "Tekniskt fel - kontakta kundsupporten", "Du har blivit utloggad", etc. Kundtjänsten är vänlig men lyckas sällan lösa någonting. Ofta får man sitta i telefonkö en längre stund för att sedan bli nerkopplad när man väl kommer fram. Jag kan inte rekommendera någon att bli kund i den här banken tyvärr. Om jag inte hade bunditmina bolån på tre år hade jag omgående sagt upp bekantskapen med den här banken. Om inte ett mirakel inträffar kommer jag att försvinna som kund så snart bindningstiden på lånen löper ut.
Lars E (2018-02-17)
Bytte till Danske Bank för att vi fick bra ränta på bolånen men jag tycker inte att det var värt det. Min flytt av IPS tog 40 dagar och när jag påpekar detta och ber om någon form av kompensation så blir de otrevliga och säger att det tar tid att flytta pengar samt ber mig(!) räkna på hur mycket jag gått miste om i ränteintäkter om jag hade fått pengarna tidigare och kunnat placera dem som jag vill. Otroligt dåligt bemötande av en bank som lätt hade kunnat säga förlåt och fått en nöjdare kund för ett par hundralappar. Både appen och hemsidan är dessutom icke-intuitiva och onödigt krångliga. Jag kommer avråda alla jag möter att byta till Danske Bank.
Jock L (2017-12-08)
mycket dålig bank som går in godtyckligt på ens konton. Hade lite minus på ett konto och pengar på ett annat Utan ens fråga mig så gick dom in och drog pengar från ena kontot till det kontot med minus och utan ens ringa och prata med mig. Jag som hade för mig att ens bank konton inte kunde jonglerar med utan en massa tillstånd.
Bernt-Arne M (2017-11-30)
Toppenbank, men de skall ha för mycket betalt för allt.
Martin K (2017-11-20)
Otroligt nöjd kund, bra service och stort utbud av tjänster. Rekommenderas.
Rikard W (2017-09-27)
Extremt omständig bank. Deras administration fungerar dåligt vilket gör att kunder får många onödiga fördröjningar på enkla saker t.ex. Att få ut ett mobiltbank id, skaffa ett kort till barnen mm Dessutom höga (dolda) avgifter på fonder mm Håller ej vad de lovar ang. Rabatter på banklån. Ej nöjd. Rekommenderar tyvärr ingen att starta en ny affär med dem.
Daniel T (2017-09-12)
Danke Bank är totalt värdelösa! Dryga och arroganta i sina svar och sina handlingar. Vi blev lovad en ränta på 1.49% på bolån. Det är tre bolån där två är större, ett är väldigt lite. Dom satte det minsta till 1.49%, och de två större till 1.79%. All amortering la dom på det lägsta. Detta fick vi först reda på då vi pratade med kundtjänst som tyckte det såg väldigt konstigt ut hur våra lån var upplagda. Så här har det varit genomgående! Nu försöker vi få ut amorteringsintyg, vilken dom påstår sig ha skickat som ett meddelande om man loggar in. Men icke. Ska bli så skönt när vi äntligen har bytt ifrån denna bank! Gick från Swedbank till Danske Bank. Sämsta val jag gjort! Dom gör fel, skickar en mellan olika personer, och tar inget ansvar. Kundtjänst är mer behjälplig i de lägen dom kan hjälpa. Men oftast så är det lokalkontoret som ska hantera saker, och där är det tvärstopp i kundbemötande och kompetens.
Oskar M (2017-08-24)
Dålig app. Dålig hemsida. Dåligt bemötande.
Anna S (2017-08-18)
Jag upplever bankens personal som snorkig och otrevlig, höga avgiifter och trots att man har rörlig ränta får man betala mycket pengar om man exempelvis måste sälja sitt hus två månader innan den "rörliga" räntan går ut. Alla banker har det inte så och därmed uppfattar jag banken som girig o snål. Danske bank gillar nog inte svenska kunder så krusa dem inte utan byt bank. Långsam försäljning av exempelvis aktier o fonder är ett annat minus. De håller kvar pengar så länge som möjligt för att själva plocka ränta på dem, exempelvis vid överföringar av oilka slag.